Syrniki owsiane z żurawiną


Od jakiegoś czasu szukałam alternatywy dla połączenia białego sera i płatków owsianych, które to występuje w mojej diecie. Pomijam fakt, że jeszcze miesiąc temu za nic w świecie nie powiedziałabym, że i taka mieszanka saute jest jadalna - płatki bez mleka lub wody i to z twarogiem, co to za pomysł?! A jednak (polecam szczególnie z jabłkiem i orzechami, mniam).

Ten miks nieco mi się znudził, a zapragnęłam bardziej puszystych placuszków niż zwykłe omlety, które jadłam dotychczas. Zainspirowałam się rosyjskimi syrnikami zrobionymi przez Filozofię Smaku. Muszę przyznać, że mnie samą efekt zaskoczył bardzo pozytywnie i na pewno serniki na jakiś czas zagoszczą w moim śniadaniowym menu. A przynajmniej na jakiś czas - bo u mnie wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie ;)

Ciekawi, co mi wyszło?



Syrniki owsiane z żurawiną i orzechami
Dodaj do kalendarza Google

Porcje: 1,
380 kcal
BWT 26/36/14
Czas przygotowania: 10 minut + 8 minut smażenia

Składniki:[Listonic]
- 40g płatków owsianych
- 80g twarogu chudego
- 10g żurawiny (im mniej cukru, tym lepsza)
- 15g orzechów (u mnie brazylijskie)
- cynamon, stewia (wedle uznania)

Przygotowanie:
Płatki zmiksować na pył (np. w elektrycznym młynku do kawy).
Ser rozpłaszczyć widelcem, aż zrobi się papka. Dodać 3/4 wcześniej zmielonych płatków owsianych i dokładnie wymieszać. Dodać żurawinę i kawałki orzechów oraz cynamon i stewię (u mnie jedna rozkruszona na proszek pastylka), wymieszać ponownie. Masę podzielić na pół (będzie lekko lejąca się). Pozostałą ilość zmielonych płatków wysypać na talerz, łyżką wyłożyć na to pół masy w formie okrągłego placka. Nie obtaczać - masa się leje, lepiej posypać i lekko wklepać płatki, które będą z boku. Tak oblepionego płatkami placka przekładamy na patelnię (kroplę tłuszczu rozcieramy po patelni serwetką, która wchłonie nadmiar) i smażymy pod przykryciem po 4-5 minut z każdej strony.

Smacznego!









1 komentarz:

A Ty? Co o tym myślisz? No powiedz, nie daj się prosić :)