Bananowy koktajl z tofu


Co się stanie, jeśli zmiksujemy zamrożonego banana? Otóż wtedy dzieją się rzeczy magiczne! 

Mrożony banan to składnik większości wegańskich lodów i gęstych smoothie. Inne owoce po zamrożeniu też dają radę, ale żaden z nich nie da tak świetnej kremowej konsystencji bez użycia innych składników, na przykład jogurtu.

A co się stanie, gdy dodamy do tego...tofu?!
Wtedy powstaje świetny śniadaniowy koktajl obfitujący w białko, a do tego w pełni wegański, co część z Was może zainteresować ;) 
Nie chodzi tu jednak o klasyczny rodzaj tofu, a o silken tofu, czyli delikatniejszą wersję. Nawet to z etykietką "firm", czyli twarde, wcale twarde nie jest i o mały włos nie wyskoczyło mi na podłogę, gdy próbowałam otworzyć opakowanie. Dzięki temu świetnie nadaje się do tworzenia sosów, musów, omletów, ciast, oraz koktajli właśnie.

Weganie muszą nieźle powalczyć o podaż białka w swojej diecie, a sportowcy-weganie stoją przed gigantycznym wyzwaniem - przekonuję się o tym od kilku dni. Wdrażam do jadłospisu przepisy dostosowane do mojego zapotrzebowania, które nie wykorzystują produktów odzwierzęcych - uwierzcie mi, kilka dobrych dni zajęło mi przekształcanie moich obecnych dań w wegańskie bez straty w białkach lub zwyżkach w węglowodanach lub tłuszczach; nie wspominam nawet o wynajdywaniu nowych przepisów. Właśnie takich jak ten!
Innymi słowy: bardzo dobrze się bawiłam przez ostatnie kilka dni :D 

Przygotowanie bananowego koktajlu trwa nie dłużej niż 2 minuty i można łatwo zapakować go na wynos, choć lojalnie ostrzegam - najlepiej smakuje od razu po przygotowaniu.

To jak, miksujemy?

Bananowy koktajl z tofu
Porcje: 2
350 kcal
BWT: 22/33/14
Czas przygotowania: 2 minuty

Składniki: [Listonic]
300g silken tofu (1 opakowanie)
500 ml mleka sojowego
20g syropu z agawy/miodu*
2 mrożone banany**
20g masła orzechowego

* słyszałam, że z miodem już nie będzie wegańskie, choć to zależy od poglądów. Jeden rabin powie tak, a drugi nie... ja syropu nie mam, więc będzie miód. :)
** wieczór wcześniej pokroić banany w plasterki i wrzucić w woreczku do zamrażarki

Przygotowanie:
Miksujemy wszystkie składniki w blenderze przez 1-2 minuty do uzyskania gładkiej konsystencji.

Smacznego!

Inspiracja.

0 komentarze:

A Ty? Co o tym myślisz? No powiedz, nie daj się prosić :)