Deser czekoladowy z kaszą manną, masłem orzechowym i żurawiną



W ubiegłym roku odkryłam na nowo kaszę manną. Wcześniej kojarzyła mi się z deserami z dzieciństwa - taka przedszkolna klasyka na szybko, kasza manna z syropem malinowym. W późniejszych latach nie używałam jej w kuchni - najwyraźniej potrzebowałam 17 lat, żeby docenić ją poza przedszkolną stołówką.

Kasza manna smakuje wspaniale zarówno na ciepło, jak i na zimno. Można ją podawać w towarzystwie owoców, bakalii, orzechów... Póki co ograniczam się do wykorzystywania jej w słodkich, deserowych i śniadaniowych kombinacjach, choć kiedyś z pewnością przyjdzie dzień, gdy docenię ją również jako element słonych dań.

Jeśli macie 5 minut i ochotę na pożywny, słodki deser, to jest to opcja dla Was! Co ciekawe, rozkład makro tego deseru jest identyczny jak... kurczaka z ryżem i warzywami! Jak to zwykle bywa z prostymi i szybkimi przepisami, był moment, że poniższy deser robiłam i jadłam niemal codziennie. Mam nadzieję, że zagości na stałe i w Waszej kuchni!




Deser czekoladowy z kaszą manną, masłem orzechowym i żurawiną
Porcje: 1,
300 kcal
BWT 28/28/9
Czas przygotowania: 5 minut

Składniki: [Listonic]
- 2 łyżki kaszy manny
- 10g żurawiny
- pół szklanki mleka roślinnego
- pół szklanki wody
- 10g masła orzechowego (płaska łyżeczka)
- łyżeczka kakao
- 10g białka czekoladowego whey (opcjonalnie, według diety; jeśli dodajemy whey, to dodajmy jeszcze 2 łyżki wody i 2 łyżki mleka; możemy zrezygnować z kakao)

Przygotowanie:
Do garnka wlej pół szklanki mleka i pół szklanki wody, doprowadź do wrzenia. Powoli dodawaj kaszę, stale mieszając zawartość garnka trzepaczką. Następnie dodaj kakao/białko i mieszaj do uzyskania gładkiej, gęstej masy.
Zdejmij garnek z ognia i przełóż masę do miseczki.

(Jeśli chcesz zjeść deser na zimno, przełóż masę do miseczki wyłożonej folią do żywności i wstaw do lodówki na 15-20 minut do stężenia. Ostrożnie wyjmij deser odwracając miskę do góry nogami i odrywając folię. Zdjęcia przedstawiają właśnie tę wersję)

Wierzch oblej masłem orzechowym (jeśli nie jest wystarczająco płynne, rozpuść je w kąpieli wodnej) i obsyp żurawiną.

PS. Jeśli wolicie rzadszą i gładszą konsystencję deseru, można dodać więcej wody i mleka (po 2-3 łyżki).


Smacznego!






4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie połączenie wydaje się bardzo smaczne i z pewnością będę musiała to wykonać. Ogólnie bardzo lubię robić desery z czekolady z przepisów od https://wkuchnizwedlem.wedel.pl gdyż są po prostu przepyszne. Jestem zdania, że z czekolady można zrobić bardzo dużo pysznych deserów na każdą okazję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

A Ty? Co o tym myślisz? No powiedz, nie daj się prosić :)