Koktajl bananowo-orzechowy


Postanowienie zmiany stylu żywienia i wprowadzenie lekkich potraw spowodowało, że otworzyłam się na wiele nowych składników. Jednym z nich było bez wątpienia masło orzechowe, które jeszcze jakiś czas temu w ogóle mi nie smakowało, a poza tym nie znałam jego innych zastosowań poza byciem smarowidłem na chleb*. Odkąd spróbowałam go w połączeniu z bananem, jego pozycja wśród kuchennych składników zdecydowanie się poprawiła. 

Obecnie sięgam po masło orzechowe dość często, zazwyczaj w owsiankach i w połączeniu z owocami. Trzeba jednak mieć się na baczności, bo bywa zdradliwe - jest kaloryczne i bogate w tłuszcze, które łatwo przedawkować nakładając "jeszcze łyżeczkę", co jest bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę jego pyszny, orzechowy, uzależniający smak. Jeśli jesteśmy w stanie oprzeć się pokusie i jeść z umiarem, możemy cieszyć się jego korzystnymi właściwościami.

Wybierając masło orzechowe trzymam się z daleka od tych, które mają wysoką zawartość węglowodanów, soli i innych dodatków oraz wszelkich wersji "fit" (z wyjątkiem PB2, które było używane m.in. w tym przepisie). Produkty, które wypróbowałam i mogę polecić z czystym sumieniem, to ten, ten i ten.

Przepis na śniadaniowy koktajl z wykorzystaniem cudownego połączenia banana i masła orzechowego w poprzednie wakacje rządził moją kuchnią. Jest lekki i nie obciąża żołądka, choć bogaty w wartościowe kalorie - idealny dla tych, którzy mają problemy z jedzeniem śniadania, szczególnie w upalne dni, albo przed porannym treningiem. Jego podstawą i składnikiem, który nadaje mu odpowiedniej konsystencji, jest mrożony banan (tak samo, jak w przypadku przepisu na lody). Gdy tylko kończyłam go jeść, kolejny banan natychmiast lądował w zamrażarce, by zdążył zmrozić się do następnego poranka. 

Na zdjęciu koktajl wygląda niewinnie, ale wierzcie mi, że ten słoik jest po brzegi wypełniony cudownym bananowo-orzechowym smakiem! Moja współlokatorka potwierdzi :)

Koktajl bananowo-orzechowy
Porcje: 1
420 kcal
BWT 28/62/9
Czas przygotowania: 3 minuty

Składniki:[Listonic]
- 30g płatków owsianych
- 1 łyżka masła orzechowego
- 1 zmrożony banan
- szklanka mleka
- pół łyżeczki ekstraktu z wanilii (lub ziarenka z połowy laski wanilii)
- pół łyżki miodu
- pół szczypty soli
- 25g odżywki białkowej (opcjonalnie; bez niej znacznie spadnie ilość białka w daniu)

Przygotowanie:
Mąkę zmiksować do konsystencji mąki, dodać resztę składników, zmiksować do uzyskania gładkiej konsystencji, od razu podawać.

Wskazówki:
- koktajl można przygotować wieczorem, ale należy przechowywać go przez noc w lodówce
- niezmrożony banan nie będzie dobrym zamiennikiem zmrożonego, ale jeśli nie przeszkadza nam wodnista konsystencja, można go użyć i dorzucić 2-3 kostki lodu
Smacznego!


* A propos chleba - piekłam go wczoraj, udał się pięknie, zdjęcie na Instagramie :)

0 komentarze:

A Ty? Co o tym myślisz? No powiedz, nie daj się prosić :)